Γραφείο Διασύνδεσης - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γραφείο Διασύνδεσης

Γραφείο Διασύνδεσης - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Increase font size Decrease font size Default font size Skip to content

Στατιστικά Στοιχεία ...

Οι δράσεις μας μέχρι σήμερα με ....αριθμούς!

Τα Στατιστικά στοιχεία για το WebSite παρήχθησαν

  • 7306 επισκέψεις στο χώρο μας
  • 3128 διαφορετικοί επισκέπτες
  • 7759 χρήστες των υπηρεσιών μας
  • 18476 λόγοι επίσκεψης
  • 3540 απογραφικά δελτία αποφοίτων
  • 265 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις

Πραγματοποιήθηκαν ...

  • 10 Ημέρες Καριέρας με 829 συμμετοχές αποφοίτων και 109 επιχειρήσεων
  • 50 ημερίδες με 1224 συμμετοχές
  • 129 ομαδικά σεμινάρια γενικής συμβουλευτικής/ επιχειρηματικότητας, με 1868 συμμετοχές

ΑΜΕΑ

  • 123 ομαδικά σεμινάρια μνημονικών τεχνικών με 465 συμμετοχές
  • 878 ατομικά ραντεβού με 921 συμμετοχές

Προβλήθηκαν από την ιστοσελίδα μας (2008-σήμερα)

  • 834 υποτροφίες-κληροδοτήματα
  • 556 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών
  • 811 Θέσεις Εργασίας

 Σύλλογος Αποφοίτων ΓΠΑ

Τα βήματα για το άνοιγμα μιας επιχείρησης Εκτύπωση E-mail

Α.ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΙΔΕΑΣ
Β. ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΙΔΕΑΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Γ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Δ. ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ – ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ε. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ


Α.ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΙΔΕΑΣ
Το βασικότερο βήμα για το άνοιγμα μιας επιχείρησης είναι η ανεύρεση μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κάθε επιχείρηση ξεκινάει με μια ιδέα. Είναι το όνειρο και το όραμα, που διαθέτει κάποιος για τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτύξει τις παραγωγικές του ικανότητες, με σκοπό την παραγωγή κέρδους αλλά και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Η επιχειρηματική ιδέα δεν είναι απαραίτητο να είναι κάτι καινούργιο. Μπορεί κάλλιστα να είναι μια δοκιμασμένη συνταγή επιτυχίας, η οποία όμως είναι απαραίτητο να έχει ισχυρή απήχηση και ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό. Σε κάθε περίπτωση επιτυχία εξαρτάται από το αν και μετά το πόσο ή με τι τρόπο θα καλύπτει η επιχειρηματική σας ιδέα τις υπάρχουσες ανάγκες του αγοραστικού κοινού αλλά και από τις οικονομικές δυνατότητες, τις ικανότητες, την προθυμία και τους στόχους του ατόμου που θα αναλάβει την υλοποίησή της.
Δεν υπάρχει κάποιος «μαγικός» τρόπος, με τον οποίο θα μπορέσετε να βρείτε την τέλεια επιχειρηματική ιδέα. Ενδεικτικά ορισμένες δοκιμασμένες συμβουλές, που θα μπορούσατε να ακολουθήσετε είναι οι εξής:

Διαλέξτε κάτι που αγαπάτε πραγματικά
Καταρχήν αυτό που θα κάνετε θα πρέπει να το πιστεύετε και να το αγαπάτε πραγματικά! Όσο καλή ιδέα και αν είναι, δεν θα πετύχει εάν δεν δείξετε όρεξη και διάθεση για να πετύχει. Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί, είναι ότι μπαίνουν σε έναν κλάδο που δεν τους αρέσει πραγματικά και δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον, απλά και μόνο με τη φιλοδοξία να κερδίσουν χρήματα. Στη συνέχεια πιέζονται να τα καταφέρουν αλλά “δεν τους βγαίνει”. Χρειάζεται πάθος και ενθουσιασμός για να πετύχετε. Και αν δεν κάνετε κάτι που να σας “τραβάει”, δεν θα έχετε ούτε πάθος, ούτε ενθουσιασμό. Πρέπει η ιδέα σας να αντικατοπτρίζει τον εαυτό σας και τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να ζείτε. Διαλέξτε λοιπόν ένα πεδίο το οποίο σας αρέσει να ασχοληθείτε και σας συναρπάζει. Πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν προκύψει, από άτομα που έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα!

Ψάξτε για προβλήματα, τάσεις και ανάγκες της αγοράς
Ακούγεται ίσως περίεργο αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναζητήστε νέες ιδέες. Βγείτε έξω και ψάξτε για προβλήματα παντού! Τι προβληματίζει τον κόσμο και τους καταναλωτές; Ποιες είναι οι ανάγκες και οι συνήθειες τους; Ποιες νέες τάσεις διαμορφώνονται; Τι ψάχνει ο κόσμος και δεν το βρίσκει; Τι δεν του αρέσει; Εσείς οι ίδιοι τι προβλήματα αντιμετωπίζετε; Μπορείτε να σκεφτείτε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που θα δίνει την λύση; Προσπαθήστε να καταγράψετε τις ανάγκες της αγοράς καθώς και τις νέες τάσεις, δείτε ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και μπορούν να γίνουν επιτυχημένες επιχειρήσεις. Όσο κορεσμένη και να είναι μια αγορά πάντα θα υπάρχουν ανάγκες των καταναλωτών, που είναι ανικανοποίητες ή που ικανοποιούνται με λανθασμένο και ελλιπή τρόπο. Όπου υπάρχει ένα πρόβλημα, υπάρχει και μια λύση, που σημαίνει ότι υπάρχει και μια ευκαιρία, για να κάνετε την λύση, επιχείρηση!

Μάθε, ρώτα, γνώρισε
Σημαντικό πράγμα για την εύρεση μιας ιδέας είναι η ενημέρωση και η διαρκής πληροφόρηση. Αυτό απαιτεί λεπτομερή και επίπονη μελέτη της αγοράς, συνεχή λήψη πληροφοριών από άτομα που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, που σας ενδιαφέρει και γενικά συνεχή καταγραφή κάθε στοιχείου που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τον τομέα στον οποίο σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε. Επισκέψεις σε υπηρεσίες, επιμελητήρια, αρμόδιους φορείς και σωματεία, είναι επίσης απαραίτητα για εύρεση πληροφοριών. Ο τρόπος με τον οποίο θα το επιτύχετε αυτό προϋποθέτει καθημερινή επαφή με καταναλωτές και εμπόρους, ανάπτυξη δικτύου επαφών, ενημέρωση από αρμόδιους φορείς και συμμετοχή σε σεμινάρια/ημερίδες του κλάδου. Οι επισκέψεις σε εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού μπορούν να σας βοηθήσουν σημαντικά. Ίσως δείτε κάποιο προϊόν το οποίο δεν υπάρχει στον τόπο σας και μπορείτε να το φέρετε. Μια υπηρεσία που επίσης δεν υπάρχει και θα μπορούσατε να εφαρμόσετε. Σε κάθε περίπτωση βλέποντας και γνωρίζοντας νέα πράγματα, το μυαλό σας θα ανοίξει περισσότερο που σημαίνει ότι μπορεί να σκεφτείτε μια καλή ιδέα!
Η ιδέα όμως από μόνη της δεν αρκεί. Πρέπει να μελετήσουμε αν αυτή μπορεί να μετατραπεί τη δεδομένη χρονική στιγμή και στο δεδομένο χρηματοοικονομικό περιβάλλον σε μια επικερδή επιχείρηση. Για το σκοπό αυτό κάθε υποψήφιος επιχειρηματίας οφείλει αρχικά να αναρωτηθεί αλλά μετά να έχει μια ξεκάθαρη απάντηση στα εξής ερωτήματα:
•    Είναι καλά επεξεργασμένη η επιχειρηματική ιδέα;
•    Γίνεται αντιληπτή από τους τρίτους;
•    Είναι ώριμη;
•    Ποιες είναι οι διαδικασίες παραγωγής/ προσφοράς/ πώλησης;
•    Τι νέο προϊόν ή υπηρεσία προσφέρει η νέα επιχειρηματική ιδέα;
•    Ποιες ανάγκες της αγοράς καλύπτει; Που υπάρχει πεδίο για ανάληψη επιχειρηματικής δράσης;
•    Σε ποιόν απευθύνεται; Ποια τα χαρακτηριστικά των υποψήφιων καταναλωτών του προϊόντος/ υπηρεσίας;
•    Υπάρχει στοιχείο καινοτομίας ή πρωτοπορίας;
•    Για ποιους λόγους θα προτιμούσαν οι καταναλωτές το συγκεκριμένο προϊόν/ υπηρεσία έναντι των υπολοίπων;
•    Είναι συμβατή με τις ικανότητες τους στόχους και τις επιδιώξεις μας;
•    Ταιριάζει με το προφίλ μας; Ανταποκρίνεται η επιχειρηματική ιδέα στους στόχους, τα ενδιαφέροντα, τα προσόντα και τις οικονομικές δυνατότητες μας;
•    Είναι βιώσιμη η επιχειρηματική του ιδέα; Υπάρχουν ανταγωνιστικά προϊόντα;
•    Προϋποθέτει συγκεκριμένο επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας από την πλευρά μας, και αν ναι, ποιό;

επιστροφή

Β. ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΙΔΕΑΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Εφόσον έχουμε βρει μια καλή επιχειρηματική ιδέα, το δεύτερο στάδιο είναι να μελετήσουμε αν και υπό ποιες προϋποθέσεις, μπορεί να μετατραπεί αυτή η ιδέα σε μια επικερδή επιχείρηση. Είναι πολύ πιθανό μια πολύ καλή επιχειρηματική ιδέα να είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθεί υπό τη μορφή κάποιας επιχείρησης και να απαιτείται αλλαγή ή τροποποίηση, με προσαρμογή της στα υπάρχοντα δεδομένα. Για να μετατρέψουμε μια ιδέα σε επιχείρηση πρέπει προηγουμένως να αποφασίσουμε:
•    Τι Νομική Μορφή θα έχει η επιχείρηση μας
•    Ύψος Επένδυσης
•    Ανάγκες σε εξοπλισμό
•    Σε ποιο χώρο θα στεγαστεί η επιχείρηση (περιοχή, πρόσβαση, χώροι στάθμευσης, τ.μ.)
•    Διαδικασίες Αδειοδότησης
•    Ανάγκες σε Προσωπικό
•    Κατοχύρωση Εμπορικού Σήματος ή Ευρεσιτεχνίας
Τα παραπάνω θέματα είναι και τα στοιχεία, από τα οποία θα προκύψει το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Business Plan), το οποίο είναι απαραίτητο να συνταχθεί προκειμένου να δούμε αν θα είναι προσοδοφόρα η επιχείρηση μας ή αλλιώς αν η επένδυση, που πρόκειται να πραγματοποιήσουμε αξίζει, περισσότερο από ότι κοστίζει.

επιστροφή

Γ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Βασικό στοιχείο για το άνοιγμα μιας επιχείρησης είναι η ανεύρεση πηγής/πηγών χρηματοδότησης. Η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει είτε με Ίδια Κεφάλαια, είτε με εξωτερικό δανεισμό από:
•    Ιδιώτες Επενδυτές
•    Τραπεζικό δανεισμό
•    Κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών (venture capital)
•    Δημόσια χρηματοδότηση (πρόγραμμα ΕΣΠΑ, επιδοτήσεις Ε.Ε.).
Η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει, τουλάχιστον στο πρώτο στάδιο για τα εξής στοιχεία μιας επιχείρησης:
•    Επαγγελματική Στέγη
•    Εξοπλισμό
•    Τρέχοντα Έξοδα  (ενοίκιο, δόσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, αγορά πρώτων υλών, αποπληρωμή δόσεων δανείων, διατήρηση αποθεματικών κ.α.)
Περισσότερες πληροφορίες για τους φορείς και τις μορφές χρηματοδότηση μπορείτε να βρείτε εδώ

επιστροφή


Δ. ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ – ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Αν και τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει στη χώρα μας αρκετά θετικά βήματα για την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης μιας νέας επιχείρησης, παραμένει ως και σήμερα μια χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία. Η διαδικασία ίδρυσης μιας νέας επιχείρησης απαιτεί ορισμένα στοιχειώδη βήματα τα οποία ο νέος επιχειρηματίας οφείλει να τα γνωρίζει, ώστε να  αποφύγει χάσιμο χρόνου και χρήματος. Τα κυριότερα από αυτά παρουσιάζονται στο παρακάτω κείμενο:

Βήμα 1:
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ
Η εγγραφή σε Ασφαλιστικό Φορέα σύμφωνα με το Ν2084/92 είναι υποχρεωτική για όλα τα φυσικά πρόσωπα και τα μέλη Νομικών Προσώπων, που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και δραστηριοποιούνται σε πόλη άνω των 2.000 κατοίκων. Ο μεγαλύτερος αριθμός των νέων επιχειρηματιών εγγράφεται κατά κύριο λόγο, στα κατά τόπους Tαμεία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Ελλάδας (TΕΒΕ), τα Tαμεία Εμπόρων (TΑΕ) και σε ειδικές περιπτώσεις σε άλλα ταμεία όπως είναι το TΣΜΕΔΕ, TΣΑY και το ΙΚΑ.
Πάμε στο ΟΑΕΕ της περιοχής μας με τα ακόλουθα έγγραφα
- Φωτοτυπία Ταυτότητας
- Δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης (Μισθωτήριο αν είναι ενοικιαζόμενος χώρος, μισθωτήριο ή Ε9 αν είναι δικός μας χώρος, Ε9, Ε1 και Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη αν έχουμε παραχώρηση χώρου)
- Αν υπήρχε προηγούμενη ασφάλιση στο ΙΚΑ θα χρειαστεί ένα αντίγραφο του τριμηνιαίου αποσπάσματος ατομικού λογαριασμού ασφάλισης
- Αν υπάρχει η κάρτα ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) θα χρειαστεί μια φωτοτυπία της.
- Καταβολή του ποσού 111,10 Ευρώ
Με αυτά τα βήματα έχει ολοκληρωθεί η προσωρινή εγγραφή στο ΟΑΕΕ και μας δίνουν την απαραίτητη βεβαίωση για να την πάμε στην εφορία.
Βήμα 2:
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗTΗΡΙΟ
Βάση νόμου (Ν.2081/92) στις περισσότερες περιπτώσεις ίδρυσης επιχειρήσεων είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο οικείο Επιμελητήριο (Βιοτεχνικό, Εμπορικό-Βιομηχανικό και Επαγγελματικό), το οποίο προσδιορίζεται ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας και το μέγεθος της επιχείρησης. Στο Επιμελητήριο γίνεται αναγγελία έναρξης, προεγγραφή και εκδίδεται βεβαίωση δικαιώματος χρήσης επωνυμίας και κατοχύρωσης διακριτικού τίτλου της επιχείρησης. Το μόνο που χρειάζεται για την προεγγραφή είναι ταυτότητα και μια δήλωση που συμπληρώνουμε εκεί.
Βημα 3:
ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Σε περίπτωση που μια επιχείρηση δραστηριοποιείται στον μεταποιητικό τομέα υποχρεούται βάσει του Π.Δ. 84/84 και του Ν. 2516/97 σε έκδοση Τεχνικής Άδειας Εγκατάστασης η οποία στην συνέχεια αντικαθίσταται από την Τεχνική Άδεια Λειτουργίας. Ειδικότερα, η Άδεια Εγκατάστασης εκδίδεται για το χρονικό διάστημα που διαρκούν οι εργασίες εγκατάστασης της επιχείρησης (2-6 μήνες ή 2 χρόνια όταν υπάρχουν κτιριακά). Εφόσον ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης εκδίδεται η Άδεια Λειτουργίας που αντικαθιστά την Άδεια Εγκατάστασης και έχει διάρκεια αορίστου χρόνου.
Οι Διευθύνσεις Βιομηχανίας των κατά τόπους Νομαρχιών είναι αρμόδιες για την πληροφόρηση των υπόχρεων ή μη κατηγοριών και για την έκδοση των αδειών. Παράλληλα, παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να συνυποβληθούν με την αίτηση.
Βήμα 4:
ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΠΙTΗΔΕΥΜΑTΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΗTΡΩΟΥ (ΑΦΜ) ΘΕΩΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣTΟΙΧΕΙΩΝ
Πάμε στην εφορία όπου ανήκουμε και από το τμήμα μητρώου παίρνουμε και συμπληρώνουμε τα έντυπα Μ1 και Μ2 (στο Μ2 δηλώνουμε των κωδικό ΚΑΔ του επαγγέλματος). Με τα έντυπα αυτά και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης πάμε στον ελεγκτή ο οποίος αν θέλει μπορεί να ορίσει αυτοψία στον επαγγελματικό χώρο. Ο ελεγκτής θα μας δώσει μια βεβαίωση με την οποία πάμε στο μητρώο με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
- Φωτοτυπία ταυτότητας
- Προεγγραφή στον ΟΑΕΕ
- Προεγγραφή στο επιμελητήριο
- Φωτοτυπία του τριπλότυπου που πληρώθηκε ο φόρος υπεραξίας (όταν συντρέχει περίπτωση)
- Παράβολο πληρωμής  ενός ποσού στο Δημόσιο ταμείο
- Δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης (Μισθ. Συμβόλαιο με πρωτότυπες υπογραφές επικυρωμένο)
- Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος
Μετά την υποβολή των δικαιολογητικών παίρνουμε από το μητρώο την Έναρξη Επιτηδεύματος και τον ΑΦΜ. Φτιάχνουμε την σφραγίδα με τα στοιχεία μας (επωνυμία, διεύθυνση, ΑΦΜ, ΔΟΥ, τηλέφωνο)
Βήμα 5:
Με το αντίγραφο της έναρξης από την εφορία πάμε στο ΟΑΕΕ και ολοκληρώνουμε την εγγραφή.
Βήμα 6:
Με το αντίγραφο της Έναρξης Επιτηδεύματος, το επικυρωμένο από την εφορία Μισθωτήριο Συμβόλαιο και φωτοτυπία ταυτότητας πάμε στο επιμελητήριο και ολοκληρώνουμε την εγγραφή.
Βήμα 7:
Αγοράζουμε και προετοιμάζουμε το βιβλίο Εσόδων-Εξόδων, το μπλοκ Τιμολογίου-Δελτίου αποστολής, το μπλοκ Δελτίου αποστολής, το μπλοκ Τιμολογίου παροχής υπηρεσιών και όποιου άλλου πιθανού ειδικού βιβλίου απαιτείται.
Βήμα 8:
Προσκομίζουμε τα προς θεώρηση βιβλία και στοιχεία. Έχουμε μαζί την σφραγίδα και την Έναρξη της Εφορίας. Υποβάλλουμε φωτοτυπία της ταυτότητας, την βεβαίωση του ΤΕΒΕ, το πιστοποιητικό του Επιμελητηρίου, πιστοποιητικό Ενημερότητας και βεβαίωση μη οφειλής από το ΙΚΑ.
Βήμα 9:
Κάνουμε μια υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απασχολούμε προσωπικό (αν δεν έχουμς).
Αν έχουμε προσωπικό από ήδη υπάρχουσα άλλη επιχείρηση κάνουμε απογραφή εργοδότη, βγάζουμε βιβλίο νεοπροσληφθέντων και κάνουμε μεταφορά προσωπικού ή πρόσληψη. Έπειτα προσκομίζουμε την Έναρξη της Εφορίας, υποβάλλουμε μια φωτοτυπία της ταυτότητας.
Από το ΙΚΑ θα πάρουμε βεβαίωση μη οφειλής. Για να την πάρουμε, κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες:
α) Αν προσλάβουμε υπάλληλο ο οποίος προέρχεται από άλλη επιχείρηση που διαλύθηκε, τότε υπογράφεται Ιδιωτικό Συμφωνητικό με το οποίο ο συνεχίζων τη νέα ατομική επιχείρηση αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχει ο εργαζόμενος.
Το ιδιωτικό αυτό συμφωνητικό υπογράφεται από τους: Εκπρόσωπο της παλαιάς επιχείρησης, εκπρόσωπο της νέας επιχείρησης και τον ίδιο τον εργαζόμενο.
Το παραπάνω Ιδιωτικό Συμφωνητικό προσκομίζεται στον ΟΑΕΔ για θεώρηση και μετά κατατίθεται στο ΙΚΑ στην Επιθεώρηση Εργασίας.
β) Αν προσλάβουμε νέο υπάλληλο, ακολουθούμε την διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλου κατά τα γνωστά.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ίδρυση νέων εταιριών (εταιρικές μορφές, διαδικασία σύστασης, εταιρικά καταστατικά κλπ), μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

επιστροφή


Ε. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε έναρξη Επαγγελματικής Δραστηριότητας ή αλλιώς να ξεκινήσουμε να εργαζόμαστε στην επιχείρηση μας! Η λειτουργία μιας επιχείρησης δεν είναι αυθαίρετη αλλά διέπεται από κανόνες, οι οποίοι είτε είναι επίσημα θεσμοθετημένοι (νομοθετικό πλαίσιο επιχείρησης, καταστατικό, θεσμική οργάνωση λειτουργίας), είτε είναι ανεπίσημα (άτυποι κανόνες, σχέσεις εργαζομένων, φιλοσοφία και κουλτούρα επιχείρησης). Οι κανόνες αυτοί είναι απαραίτητο να τηρούνται σχολαστικά προκειμένου να εξασφαλίζονται οι λειτουργίες μιας επιχείρησης.
Με τον όρο «Λειτουργίες» εννοούμε κάθε τομέας στον οποίο πρέπει να δραστηριοποιηθεί μια επιχείρηση, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αποστολή της και να επιτύχει στους στόχους της. Οι λειτουργίες αυτές μπορεί να είναι κύριες η δευτερεύουσες.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
ΚΥΡΙΕΣ                                                                                
(Διοικητική, Παραγωγική, Εμπορική, Οικονομική)                  
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ
(Προμήθειες,Έρευνα & Ανάπτυξη, Δημόσιες Σχέσεις)                              
Οι παραπάνω λειτουργίες δεν αναπτύσσονται όλες στον ίδιο βαθμό σε κάθε επιχείρηση, λόγω διαφορετικότητας δραστηριοτήτων, αλλά και διαφορετικότητας μεγέθους. Το βασικό όμως είναι να θυμόμαστε πάντα, ότι όλες οι Λειτουργίες αλληλοεξαρτώνται μεταξύ του καθώς καθεμία επηρεάζει και επηρεάζεται από τις υπόλοιπες. Η διοικητική λειτουργία έχει ή θα πρέπει να έχει ως βασικό στόχο την εναρμόνιση και τη βελτιστοποίηση όλων των επιμέρους λειτουργιών της επιχείρησης, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα για την επιχείρηση.  

ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι μιας επιχείρησης αφού περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες, που συνδέονται άμεσα με την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών. Στη λειτουργία αυτή περιλαμβάνονται τομείς, όπως η επεξεργασία υλικών ή πληροφοριών, η χρήση και συντήρηση των μέσων παραγωγής, η παραγωγή των προϊόντων ή των υπηρεσιών και ο ποιοτικός τους έλεγχος

ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (marketing)
Περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες, που μεσολαβούν για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Οι ενέργειες αυτές αφορούν την έρευνα των αναγκών των καταναλωτών, το σχεδιασμό προϊόντων, την προβολή-προώθηση, την πώληση-διανομή κ.α.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η οικονομική λειτουργία αφορά την παρακολούθηση, καταγραφή και πραγματοποίηση όλων των διαδικασιών που έχουν σχέση με την απόκτηση και τη χρήση του κεφαλαίου. Πιο συγκεκριμένα η οικονομική λειτουργία είναι υπεύθυνη για την εξεύρεση κεφαλαίου ίδρυσης επιχείρησης, για την αξιοποίησή του με αποδοτικές επιλογές, για όλες τις διαχειριστικές & λογιστικές διαδικασίες, για την αντιμετώπιση νομικών & φορολογικών υποχρεώσεων και για την εξακρίβωση των αποτελεσμάτων.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Στη λειτουργία αυτή έχουμε όλες τις ενέργειες που εξασφαλίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Οι ενέργειες αυτές είναι η προμήθεια μηχανημάτων και πρώτων υλών, η συνεχής παρακολούθηση των αποθεμάτων, η έρευνα τιμών-αγοράς και η αποθήκευση.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Εδώ έχουμε εξεύρεση νέων τρόπων παραγωγής και βελτίωσης των υπαρχόντων με αξιοποίηση της τεχνολογίας και καινοτόμων ιδεών. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα αυτής της λειτουργίας, παρόλαυτα μπορούν να την αναθέσουν ή να πάρουν ιδέες από τρίτους (ερευνητικούς φορείς, κρατικές υπηρεσίες, εταιρείες συμβούλων κ.α.)

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Η λειτουργία αυτή συνίσταται στην αξιοποίηση όλων των πληροφοριών, που υπάρχουν ή φτάνουν σε μια επιχείρηση, με σκοπό την ορθή λήψη αποφάσεων, την υλοποίηση αυτών και τη συνεργασία-συντονισμό των επιμέρους λειτουργιών. Οι επιμέρους διαδικασίες που αφορούν τη λειτουργία της πληροφόρησης είναι κατά σειρά η απόκτηση της πληροφορίας, η επεξεργασία της, η αποθήκευση, η διανομή και η υλοποίηση της.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Οι δημόσιες σχέσεις είναι η ανάπτυξη καλών σχέσεων με όλους τους κοινωνικούς εταίρους μιας επιχείρησης (επιχειρήσεις, οργανισμοί, άτομα, ομάδες, κοινωνία). Η λειτουργία αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου η επιχείρηση να κερδίσει το σεβασμό, την εκτίμηση και τις θετικές εντυπώσεις, από το σύνολο της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιείται και απέναντι στην οποία οφείλει να είναι υπεύθυνη και υπόλογη. Στα πλαίσια αυτά, ανήκουν και τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, τα οποία εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια, ακόμα και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να έχουν ταυτόχρονα και έναν θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.  

Κατά τη λειτουργία μιας επιχείρησης δεν θα πρέπει ποτέ:
- Να ξεφεύγουμε από το αρχικό μας όραμα και τους στόχους, που έχουμε θέσει
- Να μην έχουμε επιχειρηματικότητα και νέες ιδέες
- Να ξοδεύουμε περισσότερα από όσα εισπράττουμε
- Να ενεργούμε παρορμητικά, χωρίς προηγουμένως να έχουμε σχεδιάσει το κάθε βήμα μας
- Να απογοητευόμαστε από μια αποτυχία
- Να παίρνουμε υπέρογκα δάνεια
- Να φοβόμαστε να πάρουμε αποφάσεις
- Να πάψουμε να εξετάζουμε την κερδοφορία της επιχείρησης και το πώς αυτή μπορεί να αυξηθεί
- Να κάνουμε έκπτωση στην ποιότητα
- Να ασχολούμαστε υπερβολικά με άλλα πράγματα εκτός επιχείρησης
- Να εφησυχάζουμε όταν όλα πάνε ή φαίνονται να πάνε καλά
- Να σταματήσουμε να βλέπουμε την αγορά και τις κινήσεις των ανταγωνιστών μας
- Να υπερτιμούμε τις δυνατότητες μας
- Να σταματήσουμε να προβάλουμε αυτό που κάνουμε
- Να μην ακούμε τις απαιτήσεις των καταναλωτών
- Να αγνοούμε τις ημερομηνίες λήξης και τα ποσά των οφειλών που πρέπει να καταβάλουμε σε τρίτους
- Να αμελούμε τις υποχρεώσεις μας (οικονομικές αλλά και νομικές) απέναντι σε τρίτους
- Να μην κάνουμε αλλαγές
- Να ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε
- Να έχουμε κακές σχέσεις με τους συνεργάτες μας
- Να εμπιστευόμαστε λάθος άτομα
- Να χάσουμε το πάθος μας και τον ενθουσιασμό μας

επιστροφή

 

 

Ανακοίνωση

Από τον Σεπτέμβριο 2016 και στο εξής μπορείτε να ενημερωθείτε για τα τρέχοντα νέα/εκδηλώσεις από την επίσημη σελίδα του Γραφείου στο Facebook

Βρείτε μας στο Facebook

Γραφείο Διασύνδεσης ΓΠΑ στο Facebook

01 ISO_9001_2008_small

ΕΣΠΑ
epeaek_old
Copyright © 2005 - 2017 Γραφείο Διασύνδεσης - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Designed by JoomlArt.com Our site is valid CSS Our site is valid XHTML 1.0 Transitional